Oude voortuigen die omgebouwd werden tot rijdende bar’s of restaurants noemen we Foodtrucks maar toen wij het plan opvatten om met onze oude Airstream koffie te schenken op festivals werd het vooral een zot idee genoemd. Koffie schenken aan een bierdrinkend publiek…geen sterk business plan… Maar we zetten door en zie, straks is het 11 jaar dat we festivals met onze koffiewagen opvrolijken.
Met de jaren is er veel veranderd, we hebben er (veel) collega’s bijgekregen en er is nu ook een heuse Belgian Food truck Association. Een goede evolutie lijkt ons, vooral als alternatief voor vettige festival junkfood.
Dus als iedereen op de foodtruck-trein springt, lijkt ons de tijd rijp om ons te bezinnen over de toekomst. Koffie is een dankbaar product en het moet gezegd: als barista heb je naast Sinterklaas de mooiste job ter wereld. Waar we komen is het feest en we mogen snoepjes uitdelen. Toch wilden we iets nieuws maar koffie moest zeker de kern van ons bedrijfje blijven. Het plan om onze Airstream in te wisselen voor een stenen koffiebar leek ons niet bijster origineel. Ondertussen was onze reis door de wondere wereld van de koffie al een tijdje blijven hangen aan het koffie kweken en vooral koffiebranden. Enkele brainstorm sessies later was het idee van Coffee Black geboren. Ons eigen koffiemerk op locatie vers gebrand werd onze nieuwe uitdaging.
Op onze site en facebook pagina kan je volgen waar we met onze mobiele koffiebranderij naartoe trekken. Omdat we niet overall terzelfderijd kunnen zijn hebbben we een ook webshop opgestart. Zo kan je waar en wanneer je wil onze vers gebrande koffie bestellen.
Lekkere koffie met een hip tintje en leuk verpakt. Omdat we zelf met gezonde voeding bezig zijn hebben we (met wisselend succes) onze weg gezocht in het wereldje van fair trade en bio voeding, maar dit is inspiratie voor een volgende bericht.
Jan